Mereka dah jadi sahabatku,anda bila lagi?

SEMUA N3 YANG SAYA TULIS TIDAK ADA BERKAITAN LANGSUNG ATAU TIDAK LANGSUNG DENGAN YANG HIDUP MAUPUN YANG TELAH MENINGGAL.
SEMUA GAMBAR ATAS NAMA MAMACHIA ADALAH HAK MILIK PERSENDIRIAN TIDAK BOLEH DICOPY

Selasa, 13 September 2011

RUMAH TERBUKA 2011.

salam, untuk semua selamat raya, lama juga tidak muncul ni rindu juga kak dengan 
blog aku ni..ari ni masuk15 hari raya tapi.. macam tak cukup2 jugakan? 
kalau bole nak hari2 lah raya hehheee...
letih juga raya tahun ni, sana sini orang sibuk majlis kawin,
 tunang belum lagi rumah terbuka, rasanya macam raya sebulan tak cukup...
apa tidaknya bukan sambut raya saja, ada juga yang buat kenduri kawin,
 tunang, gunting rambut, rumah terbuka lagilah.... tak putus2 jemputan..
sudah dijemput kenalah pegikan ...kenyang juga perut, biasalah makan free...
yang peningnya bila time mau pegi tu... nak pakai baju apa lagi
tau lah kalau 10 jemputan kena ada baju 10 pasang jugalah iya hehheeee.. 
baju raya yang ada pun 2 pasang saja 
jadi kenalah pakai baju raya tahun lalu...
takpalah kan yang penting tu pegi.. iyalah orang sudah jemput pegilahkan, 
dan niat nak bermaaf2an tu yang utama..


rumah terbuka 

bila pegi kenduri ni banyaklah bertanya bila pula kak buat rumah terbuka
setiap tahun kak buat, cuma tahun ni terlambat..tahun2 lalu biasanya buat minggu pertama raya..tulah sebab banyak pula jemputan kawin..
tapi kak dapat juga buat kelmarin sekadar menjemput kawan2 dan keluarga..
buat sederhana sahaja, masak sendiri sambil dibantu oleh adik, 
walaupun penat tapi seronok bila dapat jumpa kawan2..sambil bermaaf2an.





lepas makan sempat juga posing2, padahal muka tu bekilat dari dapur masak...

 sianya duduk bawa sudah ketua puteri ni..makasi sudi datang uma..
dorang mesti datang uma kalau dijemput tak sombong..best kawan dengan dorang.




 hidangan ari tu biasa saja, sup tulang  dan satey campur lauk2 lain...20 kilo sup tulang habis...bagus2
dorang asal raya tulah yang dicari...sup tulang dan satey..

aduh muka kepenatan.. tapi happy juga dengan cita kawan2 yang datang...

 posing jangan tak posing...malu2 lagi dorang ni..makasi semua PUTERI sudi datang..tahun depan datang lagi..

 alalah!!! aku ni bila jumpa orang muda jadi posing orang muda juga hehheee 
ni adik2 semua masi bujang..kak nak tahun depan raya datang dengan pasangan sudah..


kakitangan hubby aku datang juga, napa tak bawa bini..rupanya dorang dari kerja terus singga uma.

rumah terbuka kak dari jam 12th hingga 5petang tapi ada juga yang tak sempat datang jam 7 malam
takpa..kak risau kalau kehabisan lauk saja..tapi syukurlah semuanya selamat dan berjalan dengan baik
kepada yang sudi datang rumah terbuka...kak ucapkan terimakasih sangat2...mohon maaf sepuluh jari dari kak dan keluarga..panjang umur tahun depan jemputlah datang lagi...

2 ulasan:

Alin Marlini berkata...

murah rezeki kak tan...

Mamachia berkata...

makasi Alin..moga rezeki kita bertambah lagi..