Mereka dah jadi sahabatku,anda bila lagi?

SEMUA N3 YANG SAYA TULIS TIDAK ADA BERKAITAN LANGSUNG ATAU TIDAK LANGSUNG DENGAN YANG HIDUP MAUPUN YANG TELAH MENINGGAL.
SEMUA GAMBAR ATAS NAMA MAMACHIA ADALAH HAK MILIK PERSENDIRIAN TIDAK BOLEH DICOPY

Jumaat, 16 September 2011

GENAP 14 TAHUN...MOGA DIBERI KEKUATAN.

 Pada 13.09.11 baru2 ni...genap 14 tahun, perkahwinan kami, pejam celik pejam celik tak sedar pula...
rasanya macam baru saja semalam..kalau ada anak sudah teruna@dara aganya...apapun kak tan bersyukur selama ni banyak suka duka, pahit manis kami lalui bersama-sama...
|
bertengkar, sekajap minta maaf...sabar dengan kerana masing2.
bergaduh, kemudian berbaik...perlunya tolakansur.
ditegur, apa yang tak baik...pentingnya saling berbagi pendapat.
pahit manis yang kami lalui selama 14 tahun banyak juga menyedarkan kami betapa pentingnya untuk kami saling menyokong antara satu sama lain.
|
tiap tahun  bila sampai tarikh ni kami akan mengambil masa untuk bersama sambil mengingat masa c hubby mengurat2 kak..hehheheee ialah kalau orang barat mengulang ikrar cinta dorang kak guna cara nilah.. masa mengorat2 tu taklah macam cinta orang sekarang...tapi bila diingat2 rasa lucu buat kak tersenyum dan hati kak berbunga2 semula macam masa bercinta dulu chewaaaaa....
|
dialah suami terbaik, sahabat yang sentiasa mendengar kala kesedihan, teman masa susah dan senang .
dan yang penting dia suami  dan bapak kepada anak2ku yang paling memahami...
makasi sayang.
|
memandangkan hari tu c hubby sibuk dengan lawatan CEOnya..kami sambut dengan makan2 sahaja tupun sebelah malam... bawa anak2 makan di restoran seafood..
ada juga sikit gambar yang kak ambil sebagai kenangan....



 muka-muka lapar..

 anak2 boring menunggu...eirfan cakap mau makan ayam..padahal kak tak oder ayam..

sip baik ada benda ni kacang dan jeruk pembuka selera ...habis kak makan, lapar niii..



 kerang pun ada hidup2 lagi..

pelik pula nama ikan ni...setau kak ni ikan kerapu.

 seafood segar2 pilihlah ikan mana nak makan, besar2 lagi tu dan murah2...kami pilih ikan merah ni.

 siput.. lupa pula nama dia. cecah dengan lada berlimau..

 udang masak pelanta..

 sayur manis..kat sini dipanggil cangkuk manis.

ikan merah sederhana besar tuk 2 orang saja.

ni tengah menghayati makanan..tak pandang camera lagi..





 sampai licin ikan hehhehheee... lapar betul.

hadiah ulang tahun kami yang ke 14 tahun nilah...hampir seminggu ditunggu baru sampai..
bagi kak bukan hadiah yang penting..cuma kadang kita perlu ada satu kenangan jadi c hubby aku belilah ni..katanya lebih tahan lama dan ada gunanya..kalau dulu dia lebih suka bagi bunga dan kad..

 bole tulis ucapan lagi di belakang ipad tu..




eirfan dan chia juga yang lebih terujah dengan hadiah tu...
kata chia ni ipad chia...kata ci abang nak main angry birds..

ini saja yang kak nak cakap..moga perkahwinan kami kekal selamanya..amin.


P/s; selalu berharap moga kami kuat mengharungi hidup yang penuh cabaran ini..

** ari ni saja ada 4 jemputan rumah terbuka hei!!! kena pegi tau tak baik, orang sdh jemput..
nak pakai baju mana satu.??????


15 ulasan:

Anisa Hang Tuah berkata...

mamachia..
comelnya semua..
keluarga bahagia

:)

saya rindu keluarga saya

em

Kathy Tuah berkata...

semoga kekal bahagia hingga selama2nya ^^

Hanny Esandra berkata...

amboi..hadiah tuuu..
kak, wayang hantu bonceng dah habis kat pawagam tempat saya. X dpt tengok. tengah nak tengok raya tak jadi esok..:)

CintaZulaikha berkata...

wahhhhhhhhhh 14 tahun tuh....selamat ulang tahun kak..:)

Nurr Kasih berkata...

bestnya hadiah he. selamat ulangtahun perkahwinan kak. semoga keluarga bahagia kak intan sts dlm lindunganNya selalu. Aamin.

Mamachia berkata...

Anisa-makasih, keluarga juga yg utamakan...
kalau rindu telepon lah..moga terubat rindu.

Mamachia berkata...

Kathy-tq, moga awak berjaya juga dengan cerpennya..

Mamachia berkata...

Hanny-dengar mcm best cita hantu bonceng tu iya..
alah melepaslah hunny..kak tunggulah ulanganya kat tv.

Mamachia berkata...

cintaZulaikha-makasih, iya usia remaja sudahkan..

Mamachia berkata...

nurr kasih-terimah kasih dik nurr, atas doanya..amin.

rara pinkmafia berkata...

beshnya adiah.hehehe.mama cantik lah mama.

cik aisha berkata...

selamat ulang tahun perkahwinan...semoga mahligai yg dibina terus kukuh dan utuh...:)

Mamachia berkata...

rara-makasih rara pun cantik juga..

Mamachia berkata...

cik aisha- terimah kasih atas doanya...aamin...

SweetLikeWhat berkata...

happy anniversary kak..moga bahagia hingga ke akhir hayat...