Mereka dah jadi sahabatku,anda bila lagi?

SEMUA N3 YANG SAYA TULIS TIDAK ADA BERKAITAN LANGSUNG ATAU TIDAK LANGSUNG DENGAN YANG HIDUP MAUPUN YANG TELAH MENINGGAL.
SEMUA GAMBAR ATAS NAMA MAMACHIA ADALAH HAK MILIK PERSENDIRIAN TIDAK BOLEH DICOPY

Jumaat, 26 Ogos 2011

AKHIRNYA KEAJAIBAN ITU MUNCUL DIBULAN RAMADHAN.SYUKUR..


salam bulan Ramadhan buat semua umat islam...
maaf,maaf, maaf kak Tan mohon sebab lama tak menjenguk blog, bersawang sudah.
Tak taulah sibuk mengalakan PM hehheeeee..
apa pun kak berterimah kasih pada kawan2 yang masih sudi dan setia jenguk dan komen  blog kak, cakap sibuk cam tak patut pula sebab korang pun sibuk juga tapi pandai membagi masa. jeleesssss  Tan camnana lah korang kerja lagi, urus harian lagi sudah tu masi ada masa tulis n3..kak ni bukan sibuk sangat pun tapi macam banyak kerja heiiii.....
Salam berpuasa semua....
ari ni Tan nak berkongis keajaiban yang Tan dan hubby alami bulan Ramadhan ni..
masi ingat lagi entry yang Tan tulis ini
banyak cemuhan yang kak terima dari n3 ni
-ada yang cakap Tan hantar izan kerana nak lepas tangunjawab.
-mala ada juga cakap yang Tan tak sayang sudah dengan izan.
-ada juga suara2 kata sebab ingin hidup bebas tan sanggup lakukan ini semua.

Terus terang Tan tak berniat begitu, kalau pun Tan tulis n3 tu
sekadar nah luahkan apa yang terpendam dalam hati kak,
 kak bukan robot yang meng"iya"kan saja walaupun Tan tak suka, walaupun hati Tan berat menanggungnya. tulah sebabnya Tan buat blog ni untuk meluahkan dan melepaskan apa yang Tan rasa, dengan meluahkan apa yang terpendam dan berkongsi dengan kawan2
masalah mungkin lebih ringan sikit, takkanlah bila kita ada anak OKU,
 maka hidup kita pun tak terurus, muka dan diri pun tak terjaga....
seperti kata kawan kak "orang hanya tahu melihat dan menilai, tak tahu bahu yang memikul sangat berat" apapun Tan tak kisah dengan cemuhan tu..
walaupun ada yang tak puas hati dan suruh kak tutup blog ni.. jawab Tan TAK AKAN PERNAH..

Berbalik kepada kisah yang Tan nak tulis tu...
apa yang Tan nak cakap Tan tak pernah menyesal berpisah dan menghantar izan ke pusat jagaan anak2 kurang upaya (SS). kalau pun kak menyesal ialah kerana lambat menghantara nya...
dan korang lihatlah video macam mana izan bole berjalan sudah...

video dirakam saat izan mula2 berjalan tanpa alat bantuan.

sejak lahir izan tak pernah jalan, ia mengalami masalah kaki yang lembik dan berat badan..kak dan hubby pernah menghantarnya rawatan masa di Kuantan, untuk melatihnya berjalan tapi tidak berjaya, juga pergi berurut dengan bidan juga gagal, hingga kami berputusasa...
apa yang kak harap kan masa itu hanyalah keajaiban...
tiada apa yang izan dapat lakukan, semuanya atas bantuan kami, kalau nak bergerak ia hanya menggisut sehingga umurnya 7 tahun..
barulah kami menghantarnya ke pusat jagaan anak kurang upaya..
ia dilatih berjalan, makan guna sudu, minum sendiri ...

sehinggalah bulan Ramadhan 2 hari lalu pada 24/08/11, baru 6 bulan disana, dia sudah bole berjalan dan makan guna sudu... akhirnya keajaibkan yang kami harap2 kan terjadi dalam bulan ramadhan syukur kepada ALLAH kerana memberi keajaiban itu..
sebelum ni kami tak jangkankan izan bole berjalan setelah usianya 7 tahun lebih.
dan kak bersyukur kerana menghantarnya ke sana (SS).
dan berterimah kasih tak terhingga kepada tenaga pengajar sanggup melatih izan,
dan sayang sangat kat izan, hingga masa hubby ambil izan kelmarin ada pelatih yang menangis sedih berat hati berpisah dengan izan..
video ni pun dorang juga yang buat,terimah kasih sangat,
 budi baik pelatih2 ni tak dapat kak dan hubby balas...
itu saja entry hari ni saja nak berkongsi kegembiraan dengan anda semua
terimah kasih kerana sudi mendengar..

dan kak Tan dan keluarga hubby, Izan, Eirfan dan Chia nak ucapkan
"selamat hari raya kepada sahabat2 blog semua, moga hari raya ini kita sambut dengan keceriaan dan yang balik kampung moga selamat sampai"

Tan memohon maaf kalau selama ada blog kak, kak tertulis kata2 yang menguris hati kawan2, yang terkasar bahasa, yang menyakitkan mata, harap dimaafkan, Tan hanyalah manusia biasa yang tak lepas dari melakukan kesilapan.




2 ulasan:

Alin Marlini berkata...

Harap2 Kak iNtan tabah menghadapinya.

Mamachia berkata...

terimakasih Alin...sokongan kawan2 blog banyak memberi kekuatan untuk kak..