Mereka dah jadi sahabatku,anda bila lagi?

SEMUA N3 YANG SAYA TULIS TIDAK ADA BERKAITAN LANGSUNG ATAU TIDAK LANGSUNG DENGAN YANG HIDUP MAUPUN YANG TELAH MENINGGAL.
SEMUA GAMBAR ATAS NAMA MAMACHIA ADALAH HAK MILIK PERSENDIRIAN TIDAK BOLEH DICOPY

Selasa, 20 September 2011

PENGORBANAN IBU..

baru2 berlaku kejadian bunuh di tempat saya...mangsa di belasah dan ditikam hingga mati...time raya lagi baru saja kita bermaaf2an ada pula kes cam ini...dengarnya dia dibelasah oleh 14 orang, kejam betul...

kasihnya ibu sanggup berkorban..


apa yang kak nak cakap cini ialah kisah seorang ibu yang kak dengar semalam masa menghantar mak kak yang sakit di hospital...semasa menunggu mak kak mendapatkan rawatan, adalah beberapa cerita dari perbualan orang2 yang juga tengah menunggu, mengenai kes bunuh itu... dari 14 orang yang membelasah c mangsa ada seorang anak muda dengarnya melarikan diri ke seberang takut diberkas...tauu juga takut, belasah orang tak takuttt...yang sedihnya mak dia sanggup menyerah diri kepada polis, untuk menjaga keselamatan anaknya c pengecut tu.. agar tak dibelasah oleh keluarga mangsa yang sedang berang..begitu sekali pengorbanan seorang ibu, walaupun dia tahu anaknya bersalah, tapi demi mengelakan anaknya dibelasah oleh keluarga mangsa, sanggup pula menyerah diri untuk ditahan sebagai ganti anaknya sementara anaknya sedang diburu polis.....eai!! kalau kak tak tahulah nak buat apa tangkap saja bikin susah...dengarnya kes tu belum selesai lagi, polis tengah mencari kesemua saspek..tak tahulah apa nak cakap lagi kalau c. anak tak mahu berubah selepas apa yang dilakukan ibunya itu..



P/s: walau sejahat mana pun seorang anak, kasih ibu tidak pernah berubah...

20 ulasan:

CintaZulaikha berkata...

betoi r kak, marah camne pon mak kita, ttp bagi duet belanja..cthlah kiranya nih..huhu

Nurr Kasih berkata...

mcm2 kes skrg kan kak.kes di LD ka? btl kak kasih ibu sampai ke mati..

.::Lynn::. berkata...

betul tu... kasi ibu berkorban nyawa

Kathy Tuah berkata...

sy syg mak sy!! *tetiba..

munna berkata...

tu lah kak... tapi anak bila dah besar sanggup campak ibu diaorg kat rumah org tua...

Mamachia berkata...

czulaikah-gitulah kasih ibu tak pernah luntur.

Mamachia berkata...

Nurr kasih-iya kes di LD..tak habis2 berlaku..

Mamachia berkata...

Lynn-iya sis, kasih ibu berkorban nyawa..kasih anak tah apa2 ..:-)

Mamachia berkata...

Kathy-anak yang baik iya..tak perlulah berkorban, bagi saja kasih sayang sudah cukup bagi mrk..

Mamachia berkata...

munna-iya yang sedihnya ramai jga orng melayu di rumah orang tua tu..

SimplySeoul berkata...

D lahad datu kak? iiih apa mau jadi sama orang sekarang ni. Kesian si ibu.

Mamachia berkata...

simplyseoul-iya LD gitulah cita yang kak dengar..

JIJI YU berkata...

seburuk mana pon anak ibu ttp sayang

aimaniman berkata...

betul tu, mak sanggup berkorban apa2 shj untuk 10 anaknya tetapi 10 anak x pasti1 pun yg sanggup luangkan masa jaga mak waktu tuanya.. bukan berkorban aap2 shj.. luangkan masa pun x tentu lg sanggup...

アヌム ちゃん berkata...

tu laa..kasih ibu kan..kalau anak x insaf gak..mmg xtau la nk buat apa..masa buat satu2 bnda tu xnk berfikir dlu.isk2

Mamachia berkata...

JIJI-iya gitulah kasih ibu sampai kemati...
selamat datang ke bloq kak..

Mamachia berkata...

aimaniman-10 tu banyak, tapi punyalah sibuk..kalau tak ada masa jenguk2 saja lah, tak pun telepon tanya kabar..

Mamachia berkata...

iya betul tu, kita ibu2 ni selalu berharap anak2 jadi orang berguna bukan x guna hehhehe..

SweetLikeWhat berkata...

ibu sanggup wat ape saje demi anak..huhu..sedih..

Amirah Adnan berkata...

sedihnye.. walau anak jahat macam mane pun, ibu mane sanggup nak tgk anak susah.. agungnya wanita kan kak..