Mereka dah jadi sahabatku,anda bila lagi?

SEMUA N3 YANG SAYA TULIS TIDAK ADA BERKAITAN LANGSUNG ATAU TIDAK LANGSUNG DENGAN YANG HIDUP MAUPUN YANG TELAH MENINGGAL.
SEMUA GAMBAR ATAS NAMA MAMACHIA ADALAH HAK MILIK PERSENDIRIAN TIDAK BOLEH DICOPY

Sabtu, 6 Ogos 2011

PERPISAHAAN DAN PERTEMUAN DIBULAN RAMADHAN.


Dalam seminggu ni rasa terharu pula bila mendapat berita pakcik Tan meninggal dunia sebab kemalangan  dilanggar...lama tak berjumpa dengan dia..terakhir jumpa masa majlis perkahwinan Tan sudah 15 tahun..ingat pula masa tu dia bebel2 dengan Tan "mesti juga pakai baju tu" masa kawin Tan ada disediakan baju tradisonal Bugis (baju Bodo) agak seksi, jadi Tan berguraulah minta kalau bole tak pakai, apa lagi bebel dia, katanya "jangan tinggalkan adat walaupun ko sudah kawin bangsa lain". dia juga yang paling sibuk masa Tan kawin...sedih pula rasanya..Tan doakan moga rohnya dicucuri rahmat..amin.
maaf tak jelas..

bestnya Tan bertemu pula dengan sepupu yang lama juga tak terpisah lebih 30 tahun masa tu dia masih budak2 lagi agak umurnya 10 thn kalau tak silap, kami terpisah sebab perceraian ibu bapanya jadi pergilah dorang ke KL. dia yang mula2 kenal Tan melalui FB, tu yang bagusnya di FB kalau kita guna profile dengan nama sebenar, dia kenal nama Tan walaupun tak kenal muka, iyalah sudah lama manalah kenalkan..haraf satu hari nanati kami sekeluarga dapat bertemu..tu saja yang nak di kongsi.

P/S: perpisahan dan pertemuan adalah ketentuanNya..

12 ulasan:

Nurr Kasih berkata...

jejak kasih la ni kak hehe.

apapun salam takziah utk pakcik akak. semoga dipermudahkan dia di sana. amin.

Amirah Adnan berkata...

takziah kak~

alhamdulilah, dpt berjumpe saudara~

Hanny Esandra berkata...

takziah kak..

Mamachia berkata...

Nurr Kasih-hehehee jejak kasih..
iya dik tapi, belum bersuah muka lagi..

Mamachia berkata...

Amirah-tulah bagusnya FB dan blogkan..asal pandai gunakan kearah yg baik.

Mamachia berkata...

Hanny-makasih.

cik aisha berkata...

takziah kak...:(

kat fesbuk mmg akn jmpa org yg lama xjmpa...tu kebaikan fesbuk...:)

merahitujambu berkata...

setiap yang hidup pasti akan pergi..kita doakan yg terbaik je.yg hidup kena teruskan

Alin Marlini berkata...

takziah Kak Tan...

Itu memang sudah tertulis...

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ berkata...

seronoknye bile da b'jumpe balik kan :) hehehe


Cik Bunga ditimpa eksiden, huwaaa.. sedihhh :(

Hanny Esandra berkata...

mamachia / Kak Tan,
boleh tak ajar saya macam mana nak letakkan mesej/komen fb tu kat dlm blog as a picture mcm entri mama yg ni ye???

pls..pls.. nnt klu kak buat tutorial mesej kat blog saya ya, pls kak..

Mamachia berkata...

Hanny-maaf lambat jawab..pegi ke FB atau apa yang nak diambil.. Hanny tekan..
SHIFT+COMMAND+3(#) SERENTAK..kalau ada bunyi klik mcm kamera masa ambil gambar siaplah..

Tapi kak guna Laptop Apple..kalau komputer lain..lain juga tu..hanny cuba dulu kalau x dapat bagi tau, anti kak buat n3..