Mereka dah jadi sahabatku,anda bila lagi?

SEMUA N3 YANG SAYA TULIS TIDAK ADA BERKAITAN LANGSUNG ATAU TIDAK LANGSUNG DENGAN YANG HIDUP MAUPUN YANG TELAH MENINGGAL.
SEMUA GAMBAR ATAS NAMA MAMACHIA ADALAH HAK MILIK PERSENDIRIAN TIDAK BOLEH DICOPY

Isnin, 18 Julai 2011

SEBAB EYELINER..MATA BENGKAK.



mata adalah ruang pada wajah anda yang selalu diberi keutamaan  bila bersolek,
ini kerana kata orang dari mata turun ke hati..justeru penekanan solekan eyeshadow yang berwarna ceria
bole mengubah penampilan anda lebih hebat bila berada dalam majlis apa jua...
tapi untuk kekalkan mata anda lebih cantik, jangan lupa pada kebersihan dan kesihatannya..
kerana ia adalah ruang yang kecil dan sensitif, serta sukar untuk dibersihkan.

Tahukah anda
Pakar mata menyatakan untuk solekan eyeshadow masih selamat dipakai...tapi bagaimana pula dangan eyebrown dan eyeliner.
eyeliner dan eyebrown selalunya dipakai pada garisan atas dan bawah mata di tepi kelopak mata..
ditepi kelopak mata ada pori-pori kelenjer lemak yang sanggat sensetif..
jika tidak dibersihkan dengan baik kelenjar2 ni akan tersumbat dan akan terbentuk bentitan merah yang gatal dan seterusnya membengkak..pastikan anda memilih kosmetik yang bebas dari regulasi.
dan yang paling penting bersihkan dengan sempurna terutama pada bahagian belakang bulu mata di kening dan ditepi kelopak mata...caranya dengan mengunakan putik kapas yang telah di celup dangan air hangat, bersihkan dengan lembut dan perlahan.

P/s; Bila kita sebagai ibu sihat, keluarga pun akan lebih sihat..



5 ulasan:

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ berkata...

tak gheti mane nk pakai eyeliner..
salu comot r, heheheh.. lg satu..
terketor² nk wat line, failed!!!

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

Samalah ngan leily..X reti pakai eyeliner..jd comot jer.. :D

Mamachia berkata...

Leily- mata sudah cantik..tak perlulah pakaikan, hehehee..kak pun malas, terketar2 tangan..bukan lurus pun..

Mamachia berkata...

Lily-tu yang kak malas tu sudahlah garis tak lurus , last2 jadi comot hehheheee..tak kena betul.. hubby kak kata muka jadi garang..nak bersihkan lagi satu halkan.

Diana @ bilakukatacinta berkata...

slm kenal sis..suke pakai eye liner..tp nmpak kekadang mata tu lebam..so, dah kurangkan penggunaan..sbb taknak mate original dah takde seri..