Mereka dah jadi sahabatku,anda bila lagi?

SEMUA N3 YANG SAYA TULIS TIDAK ADA BERKAITAN LANGSUNG ATAU TIDAK LANGSUNG DENGAN YANG HIDUP MAUPUN YANG TELAH MENINGGAL.
SEMUA GAMBAR ATAS NAMA MAMACHIA ADALAH HAK MILIK PERSENDIRIAN TIDAK BOLEH DICOPY

Rabu, 13 Julai 2011

ANGKARA ANJING JIRAN.


comel2 binatang peliharaan ni ... Chia dan Eirfan suka sanggat..masa gi kota kinabalu ari tu hampir juga kami belikan di Pasar Tamu Minggu...sekor rm10 sja terutama arnab tu..tapi takut pla anak2 kecewa 

sebab sebulan lalu ada seekor ayam yang lari menyelamatkan diri dari dibaham oleh seekor anjing di kejiranan rumah tan..sian ayam tu entah ayam siapa, cedera parah tapi masih bole jalan.
adalah beberapa jam dia di laman rumah kami..eirfan dan chia seronok sanggat dengan ayam itu diberinya makan kek hehhee...pastu Chia kata nak mandikan comot badannya berlumuran darah.
pas penat main dengan ayam tu..Eirfan dan Chia pun tan mandikan, bila turun saja.
ayam tu hilang, yang ada hanyalah bulu2nya diluar pagar rumah, 
rupanya sudah dibaham oleh anjing2 tu..tapi tan tak bagi tau anak2 takut dorang sedih.
tan kata saja yang ayam tu sudah balik rumahnya.

di taman tan tinggal ada beberapa orang cina tinggal, suka betul pelihara anjing tapi tak pandai jaga, dibiarkan berkeliaran, ayam dan kucing peliharaan jiran lain habis dikerjakan, yang tak bagusnya anjing2 ni bole panjat masuk pagar rumah, benci tan....tu yang tan pun tak sanggup nak pelihara binatang walaupun teringgin sanggat ternak ayam serama, kucing dan arnab tapi apa bole buat, nak letak dalam sangkar, tak best pulakan..

4 ulasan:

rara pinkmafia berkata...

ish,bahaya nya anjing tu.rara tak suke jiran bela anjing.

Mamachia berkata...

rara-tulah kan, kita tak suka dorang suka..camana.
sudah berjiran terima saja..

pakabar rara lama tak jumpa hehhee..

sha a.s berkata...

kak tan, lama betul x update citer ye...rindu :)

Mamachia berkata...

sha a.s- iya sis..kak pun rindu juga..kak cuba selalu jenguk blog iya...makasih masih sokong kak..