Mereka dah jadi sahabatku,anda bila lagi?

SEMUA N3 YANG SAYA TULIS TIDAK ADA BERKAITAN LANGSUNG ATAU TIDAK LANGSUNG DENGAN YANG HIDUP MAUPUN YANG TELAH MENINGGAL.
SEMUA GAMBAR ATAS NAMA MAMACHIA ADALAH HAK MILIK PERSENDIRIAN TIDAK BOLEH DICOPY

Rabu, 13 Julai 2011

"APA RAHASIANYA"



Dua minggu lalu..hehhee baru nak post, ni cita Tan 2 minggu lalu..wei rasa lama pula menghilang.
gini masa tu ada kawan jemput Tan pegi kononya parti Tupperware..
sudah beriya2 dijemput Tan datang sajalah..rupanya nak promot kosmatik tupperware...
adalah pencerama dari KL dan Tawau datang, best juga peneranganya sampai terpengaru jadi ahli..hehhee nilah dasar cepat terpengaru...

sebenarnya Tan bukan nak jual tupperware di cini...saja nak cita ari tu, masa pencerama tu bagi penerangan tentang penjaggan muka dan katanya dia tahu dari muka orang tu berapa usinya, dan disyorkan guna prodak yang sesuai mengikut usia... dichek muka kami satu persatu..
sampai giliran Tan dia syorkan guna prodak Skinlogics Gold untuk yang berumur 25-35 tahun...
jadi Tan cakaplah umur sudah 40thn, terkejut dia..hei sambil tanganya memeggang pipi Tan..
"hei macam tak percaya" katanya...malu tapi suka..pencerama tu pun cakap "
nilah kalau rajin jaga muka"...hehhee kawan2 pun usiklah...

adalah bertanya apa rahasia Tan? ..Tan tak ada rahasia apa2 cuma mungkin masa muda Tan jaga muka, kurang bersolek tapi lebih utamakan penjaggan dan kebersihanya...dan yang paling ketara Tan suka makan tauhu dan susu kacang soya...tiap2 hari mesti ambil...sekarang saja sudah tua2 ni muak pula minum susu...dan amalkan minum air putih sebelum tidur dan bangun pagi...
dan juga SKII sudah 3thn Tan ambil dan sanggat berkesan..
Teringat pula kata pencerama tu "penilaian orang tu cantik atau tidak bukan pada berapa banyak warna cat ICI dipalitkan kat muka..tapi berapa bersih dan mulus kulit mukanya"- pencerama tu berpandukan pada kecantikan orang korea...memanglah orang korea cantik2 walaupun hanya pakai lipstic sja..

P/s : Biar berapa pun usia anda jagalah kebersihan luaran dan dalaman..biar manis dipandang mata.

12 ulasan:

sha a.s berkata...

kelasss.....kulit akak mmg cantek pn...xde mslh

Bluewendy berkata...

huhu..mama mmg chantek..bagus jugak amalan mama tu..nak try lah..=)

cik aisha berkata...

bestnye kulit yg xde masalah.kulit saya sensitif...huhuu

Alin Marlini berkata...

mmg solute lah ngan akak...mantap...

zaidah berkata...

nak tiru jugaklah....

Mamachia berkata...

sha a.s-makasih sis..kulit sha pun cantik bersih.

Mamachia berkata...

Bluewendy-try yang baik tak pa..sementara masih muda lgi.

Mamachia berkata...

cik aisha-tak pa sis, kena rajin bersihkan saja tu..

Mamachia berkata...

Alin-tak lah alin, saja berkongsi apa yang orang nak tau.

Mamachia berkata...

Zaidah-tiru2... cikgu tak mara punya.hehhee.

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

Cantik kulit akak..nnt blh jugalah ikut petua akak ni.. ;)

Bigdaddyz berkata...

hati senang segalanya jadi tenang....:)