Mereka dah jadi sahabatku,anda bila lagi?

SEMUA N3 YANG SAYA TULIS TIDAK ADA BERKAITAN LANGSUNG ATAU TIDAK LANGSUNG DENGAN YANG HIDUP MAUPUN YANG TELAH MENINGGAL.
SEMUA GAMBAR ATAS NAMA MAMACHIA ADALAH HAK MILIK PERSENDIRIAN TIDAK BOLEH DICOPY

Sabtu, 18 Jun 2011

NAK SAMBUT KE TAK?

 sayangggg...ayah


Nak sambutkah tak? hari bapa ni..
dalam tahun ni saja banyak pula teguran jangan sambut hari ibu, hari bapa.
lagilah hari valentaine..tak taulah sejak muda dulu2 tan sambut semua hari2 tu..
bukan ada niat lain pun sekadar kami adik beradik sambut dengan kek dan makan2 sekeluarga..
tapi tak tahulah banyak pula larang2an hari ni ..tan tau juga apa sebab kita orang islam dilarang sambut hari2 tu...
apapun tan pandang dari sudut kebaikanya..iaitu mengingati orang yang kita sayangi..mmg pun hari2 sayang cuma nak ingat hari yang istimewa saja..kan dengan niat lainpun.

tahlah hubby aku sukakah tak, dulu2 selalu juga hubby cakap " yang sdh lupakah ari ni?" bila tan terlupa..
tapi sekarang c hubby cam tak minat pula sambut2 ari bapa ni..mungkin sebab terbaca jugalah tu..

apa2 pun tan dan anak2 nak ucapkan selamat hari bapa buat Atta (pangilan ayah tan) yang sedang sakit sekarang ni harap sihat semula, dan kepada hubby...suka ke tak tan nak ucap juga..

  selamat hari bapa yah (pangilan yg tan guna), moga sentiasa jadi bapa terbaik... sayang ayah dari mama, eirfan, chia dan ijan..


13 ulasan:

Anisa Hang Tuah berkata...

sambut lah ;)

baru best

Bluewendy berkata...

Semoga Ayah cepat sembuh..=)

Tak salah klu nak sambut, klu niat kita baik..=)

cik aisha berkata...

kalau kena cara xsalah smbt...setiap hari ,hari bapa...:)

misscha berkata...

kalau hari ibu sambut, hari bapa pun sambut juga baru adil gheee....:)

sha a.s berkata...

kalau x sambut pn xpe, sekurg2nya hari2 kite mengahrgai insan tersayang yg ade di sebelah kita kn... :)

kalau smbut, lg best

CikHaniBhulat berkata...

smabut lagi best...

munna berkata...

YG PTG NIAT KITA .....

k a k L a m p berkata...

x salahla nak sambut mamachia heeee

GreenJade berkata...

hehe x pernah sambut hari bapa or hari ibu..budaya kristian..still teringat2 pesan ustazah dulu..

for my mom..hari2 hari ibu bg beliau..and...sjk kecik bapa xde..so xtau cane perasaan nk gambarkan hehe

niway, moga bapa sis cpt2 sembuh :)

aTy _faRed~ berkata...

memang betul..sekarang macam2 spekulasi dengar kan... jadi serbe salah jadinyer... niat hanye nak beri 'satu hari istimewa' tuk para ayah.. semoga lebih dihargai.. :)

Mamachia berkata...

sha a.s- iya hari2 pun sayang...kadang lupa nak ucap..hehee.

*Miss Syahnia* berkata...

suda jd kebiasaan jika
ada hari istimewa mesti
nak sambut walau hanya
sepotong kek ;)

SweetLikeWhat berkata...

nice pic sis :D