Mereka dah jadi sahabatku,anda bila lagi?

SEMUA N3 YANG SAYA TULIS TIDAK ADA BERKAITAN LANGSUNG ATAU TIDAK LANGSUNG DENGAN YANG HIDUP MAUPUN YANG TELAH MENINGGAL.
SEMUA GAMBAR ATAS NAMA MAMACHIA ADALAH HAK MILIK PERSENDIRIAN TIDAK BOLEH DICOPY

Khamis, 21 April 2011

MASIH ADAKAH NILAI MURNI.

Suka saya bertanya kepada anda semua..dengan soalan yang bagi saya sukar untuk dijawab. Tapi ia berlaku hampir setiap hari dalam persekitaran kita.


1.   Masih adakah nilai murni ->  Jika ibubapa dengan banggahnya berkata  " anak aku walaupun dua tahun bekerja boleh beli 2 buah rumah dan 4 kereta mewah "  sedang mereka tahu yang semuanya wang hasil rasuah anak mereka.


2.   Masih adakah nilai murni ->  Jika ibubapa dengan meggahnya berkata  " walaupun anak aku tak sekolah tinggi tapi hidup mewah dan mampu bawa kami naik haji " sedang mereka tahu semuanya wang hasil kegiatan haram anak mereka jual dadah dan seludup rokok.


3.   Masih adakan nilai murni -> Jika ibubapa dengan riak sungguh berkata  " bagus bakal suami anak aku bagi aku duit dan belikan rumah " sedang mereka tahu yang semuanya wang hasil anak gadis mereka sebagai perempuan simpanan.


Sungguh jahatkan soalan saya? tapi inilah realitinya, semua sebab->KETAMAKKAN.



6 ulasan:

sha a.s berkata...

betul la kak....ade je kes mcm tu kn skrg ni....moga dijauhkan bnda² -ve dr kita..amin

♥MiZz-siHa♥ berkata...

zaman skrng orng dah xkira mn yg btl mn yg tidak..mn yg halal mn yg haram kan...janji dpt idup senang...

Mamachia berkata...

sha a.s-iya sis. moga anak2 kita dijauhi dari perkara itu..

Mamachia berkata...

MiZz-siHa-betul tu siha, bila dengar sendiri makcik tu cakap terkejut kak.ada juga orng cam gitu..

GreenJade berkata...

mmg byk ada disekeliling kita sis..walopon tahu tp rela pejamkan mata..pekakkan telinga walopon tahu itu HARAM

nauzubillah moga2 dijauhkan dr keluarga kita

Mamachia berkata...

GreenJade-iya sis kita tak dapat bat apa2kan..hanya berharap moga dijauhkan dari keluarga kita.