Mereka dah jadi sahabatku,anda bila lagi?

SEMUA N3 YANG SAYA TULIS TIDAK ADA BERKAITAN LANGSUNG ATAU TIDAK LANGSUNG DENGAN YANG HIDUP MAUPUN YANG TELAH MENINGGAL.
SEMUA GAMBAR ATAS NAMA MAMACHIA ADALAH HAK MILIK PERSENDIRIAN TIDAK BOLEH DICOPY

Khamis, 10 Mac 2011

UMUR 30an KEATAS TAPI TETAP ANGGUN DAN JELITA.




Tak ada sesiapa dapat teka umur mama?
Jadi saya tambah entry ni pula ..umur saya dalam              lingkungan 30an keatas.
 |
 |
 |
Bercerita mengenai umur. Saya tertarik untuk menulis entry ini. Setelah melihat ertikel Berita Harian mengenai mereka yang berumur sekitar 30an keatas terpilih sebagai 10 wanita paling jelita dunia. Jadi anda tak perlulah risau  umur semakin meningkat. Tengoklah mereka ini tetap anggun dan jelita.



No.1
 Menduduki tangga pertama Penelope Cruz. Model dan juga pelakon berusia 36 tahun hampir setiap tahun mengungguli sebagai wanita paling jelita dunia.

No.2

Berada di tangga ke dua pula, Sapa yang tak kenal Claudia Schiffer, model jelita yang tersohor hampir 500 majalah memaparkan wajahnya di muka hadapan. Dengan umur 39 tahun masih kekal jelita.

No.3

Bersederhana pun kita bole kelihatan cantik juga. Petuanya senyum selalu macam sorang ni. Kristin Scoot Thomas pelakon filem The English Patien. berusia 49 tahun. 

No.4


yang saya bangga ini dia. Ratu Rania Al Abdullah. Isteri kepada Raja Jordan yang juga wanita muslim pertama terpilih sebagai wanita jelita dunia..berusia 39 tahun dengan 4 orang anak.


No.5

ditangga ke 5 Catherine Deneuve. Dalam usia 68 tahun. Pelakon dan nenek kepada 4 orang cucu ini masih menjadi perhatian media


No.6

Charlize Theron pelakon filem Mighty Joe Young,  peserta paling muda dari 10 peserta yang tersenarai, itu pun sudah berumur 34 tahun. 

No.7

c.nenek ini terpilih juga, jangan jaless.. tetap cantik walaupun berumur 64 tahunHelen Mirren Penerima Academy Award for Best Actress.

No.8

pelakon Underworld selain terpilih dalam 10 wanita jelita, juga tersenarai dalam 100 wanita paling seksi walaupun suda berusia 36 tahun, Kate Beckinsale.


No.9

umur 37 tahun Natascha McElhone. Pelakon kelahiran Englend. menduduki tangga ke 9 wanita jelita dunia.

No.10
ini lagi best c.nenek yang tetap anggun. siapa lagi Sophia Loren tak nak kalah juga, telah tersenarai wanita paling jelita  dalam dunia ..walaupun berada di tangga ke 10. umurnya 75 tahun tau..tapi ni macam tak ori saja..sudah banyak buang sana sini, cucuk sana sini...

pemilihan berdasarkan kadar liputan media terhadap selebriti antarabangsa. walaupun mereka berada dalam lingkungan usia 35-75 tahun tapi mereka masih anggun dan jelita..

No.00

ini mamachia berusia 40 tahun, Oktber ini.penerima award sebagai jaga rumah. tetap ayu dan perasan sendiri...hehee.
Walaupun dah lanjut umur. Saya bersyukur, diberikan kesihatan, kesenangan, kebahagiaan  dan anak2 yang comel.
TQ ALLAH, TQ ALLAH, TQ ALLAH





*** kalau nak boleh komen dibawah***

***Kalau suka boleh Klik iklan***




9 ulasan:

KakNeng berkata...

bak kata omputih, life begin at 40...

sorang lagi yang neng suka tengok,
pelakon Sarimah... maintain lawo

Sasa Al-Sharif berkata...

no 00 tu terbaik. hehe

MamaChia berkata...

Kak Neng-iya artis kita yang kekal jelita. Seniwati Sarimah..suka tengok lakonannya.

MamaChia berkata...

Sasa-tu peserta yang ditolak permohonanya..tak layak..tapi syok sdiri.

Be Simple Beb(BSB) - threeQ berkata...

As salam & salam perkenalan, tq singgah & follow BSB. Akak saya suka N3 yg nie...saya bulan nie genab 38 tahun.

GreenJade berkata...

yg penting hati kekal muda sihat sejahtera mama kans....umor hanyalah angka peringatan utk penambahan amalan kita :)

mama tetap gorjes lah..awet muda tuh

MamaChia berkata...

BSB-dekat umur kta iya, salam perkenalan juga..

MamaChia berkata...

BSB- usa risau umur sebaya kita...kita kena menjaga kecantikan yg di berikan olhNYA....akak tngok gambar BSB pun,muda dan ceria. dengan Qistina cam adik dngan kakak.heheeee

MamaChia berkata...

GreenJade-betul tu yg penting sihat sejahtera,baru rasa seronok jaga anak..yg terutama jaga suaminya,


Tkasih sis...hehe gorjeskah aku

(sis bole bagi alamat kak nak bgi sikit barang,sbgai penghargaan kak sebab rajin komen kat blog kak ok)