Mereka dah jadi sahabatku,anda bila lagi?

SEMUA N3 YANG SAYA TULIS TIDAK ADA BERKAITAN LANGSUNG ATAU TIDAK LANGSUNG DENGAN YANG HIDUP MAUPUN YANG TELAH MENINGGAL.
SEMUA GAMBAR ATAS NAMA MAMACHIA ADALAH HAK MILIK PERSENDIRIAN TIDAK BOLEH DICOPY

Khamis, 24 Februari 2011

HOLIDAY KE MESILAU.


ari ni nak cerita kisah mamachia gi holiday ..cuti dalam negeri saja..kan best kalau aku bole ke luar negara juga cam korang.pergi China, Korea, Mesir.tunggulah mama kaya...tak palah dalam negeri pun kalau kita senang hati, dah cukup. aku nak kongsi korang masa kami sekeluarga dan kawan2 pergi cuti ke Mesilau Kota Kinabalu..ia berada setengah jam dari pasar sayur Kundasang kalau kat semenanjung macam  Genting Highland.

sebenarnya cantik ambil gambar gunung kinabalu kat cini tapi time kami
 pergi tak betul, cuaca mendung jadi tak ada lah gambar landscape yg kami ambil  ..tapi aku nak juga korang tengok aku gi makan angin ni....

hari pertama kami pergi ke Ladang Tenusu Mesilau Kundasang berada di kaki gunung kinabalu..merupakan tempat ternak lembu susu ..kalau cuaca baik, di sini antara tempat yg sesuai mengambil gambar puncak gunung kinabalu..tapi hati tu cuaca tak baik, jadi aku gambar dengan lembu dan kuda sja, sianya aku. 
ari tu ramai juga pelancong luar datang 
suka pula dorang bergambar dengan kuda

nak jugalah gambar dengan kuda



chia nangis takut..


abang tuu... didepan suda. takut dengan kuda. 



didalam cini kita bole lihat susu lembu diperah dan bole beli susu segar juga. 



apa yg Chia tengok tu..ah tulah susu yang korang minum tu.



hei.mau juga gambar dengan lembu




masa tengah bergambar tu lalu seorang ibu mendukung anak nya kat belakang. kami minta ambil gambar. inilah gambar anaknya comel. tapi maknya tak mau bergambar. Beginilah wanita di pergunungan kinabalu citu..mahir dukung2 ni. kadang kita bole lihat dorang mendukung bakul sayur2 berkilo kat belakang sambil dukung anak kat depan.



ni gambar Chia..ari tu jadi model dia.


cantik tempat ni ambil gambar berlatar belakang puncak gunung kinabalu tapi tengoklah ..kabus saja..



posing jangan tak posing. 


tetiba sja hujan jadi posing ngan payung lah..cantik payung ? 


hai! jaless gambar dengan pasangan ..pasangan aku mana pula ni.. 

gambar dengan Chia lah.. ayah dan abang tak mau.

akhirnya dapat juga aku paksa suami bergambar..tapi sianya rosak beg camera digigit kuda..lapar sangat kuda tu.
 ini lah antara gambar2 yg kami ambil aritu..banyak tapi ni sja kasi tengok korang.
esok saya update pula hari kedua kami kat sana.


sila tengok2 lah

***kalau mau bole komen kat bawah tu***.

***kalau suka bolelah klik2 iklan***




8 ulasan:

amoi berkata...

wahh~ kundasang (:

GreenJade berkata...

cantik lah view dia yea..dr dulu berangan2 mau ke sana tp asek tak menjadi aje planning nye hehehe

err...x bw blk sekor ke kuda nye boleh bw siar2 keliling taman hehehe..ngeeeee

Alin Marlini berkata...

bestnye kat sana...bilala Alin nak kesana..cantik sangat...

Sasa Al-Sharif berkata...

fuyoh, L lens yg berkaler putih. hehe.. penah tgk kazen buat photoshoot di sini. memang best sgt. rasa mau pi sana tp tiada rezki lg

MamaChia berkata...

amoi..hehee..cantikan kundasang tak rugi datang cini..jemputlah datang sabah..

MamaChia berkata...

GreenJade-datang time cuti sekolah..best banyak acara di atur disini..tapi hotal kena boking awal.biasanya penuh..tu

heheee...tak berani aku kuda ganas..bawa balik kuda menan sja..

MamaChia berkata...

Alin-salam kenalan alin..bestkan,sabah dibawah bayu..datanglah cini.bila2 ja tiket air asia murah..

MamaChia berkata...

Sasa-makasi,orang sabah rugi kalau tak pegi cini.