Mereka dah jadi sahabatku,anda bila lagi?

SEMUA N3 YANG SAYA TULIS TIDAK ADA BERKAITAN LANGSUNG ATAU TIDAK LANGSUNG DENGAN YANG HIDUP MAUPUN YANG TELAH MENINGGAL.
SEMUA GAMBAR ATAS NAMA MAMACHIA ADALAH HAK MILIK PERSENDIRIAN TIDAK BOLEH DICOPY

Rabu, 2 Mac 2011

HOLIDAY KE KUNDASANG, KINABALU NATIONAL PARK.





hari berikutnya kami  dan kawan2 melawat Kinabalu National Park dan Kundasang Golf Club.walaupun hujan kami teruskan juga cuti, alang2 dah sampai..sebenarnya tujuan cuti kat citu nak ambil gambar2 pemandangan gunung kinabalu dan gambar flora dan fauna tapi hujan, apa pun tak dapat..kira jalan2 cuci mata sajalah..




di belakang tu adalah kawasan parking kereta, manakala kat belakang yang beratap merah tu ialah gerbang masuk ke Kinabalu National Park..


laluan masuk ke Taman Kinabalu...ramai yg menunggu giliran bergambar kat citu.ini giliran abang iya.


ini bahagi masuk..bila tengok anak tangga yg banyak tu berkira juga nak turun. sekejab nak turu ke tak nak..akhrnya turun juga ..heran juga ramai pendaki yg sampai lalu sini..mcm tak penat siap lari lagi..aku tengok anak tangga saja dah penat.


 

ini lah tangga laluan pendaki gunung kinabalu. Bagi pelawat dikenakan bayaran  untuk masuk..terdapat pemandangan hutan bole dilihat di cini..
 ramai juga fotografi datang cini untuk ambil gambar pemandangan dan unggas. macam kami juga nampaknya hampa.



antaran air terjun yg terdapat di dalam..sempat lagi bergambar.



macam sesat dalam hutan ni..sebenarnya ramai ka depan tu tapi biasalah  jalan lambat nak dukung anak lgi..chia dah penat jalan. Abang pula tengah kutip biji2.. ta apa.



penat mendaki sempat singgah makan kat restoran kat luar bersama kawan2. Bilalah agaknya kami dapat berkumpul mcm gini lagi.

terimah kasi kepada kawan2 yang follow dan baca kisah mamachia ini yang kadang2 ada kadang2 menghilang heheee.Masalah komputer aku yang dah nak diakhirkan  perkhidmatanya. nak beli laptop mahal..nak tunggu tabung nuff..bilalah nak penuh. Alamatnya jual besi buruklah aku  tak pun jual suratkhabar lama..heheee gurau sja.


***kalau nak bole komen kat bawa***


***kalau suka bolelah klik iklan***



Tiada ulasan: