Mereka dah jadi sahabatku,anda bila lagi?

SEMUA N3 YANG SAYA TULIS TIDAK ADA BERKAITAN LANGSUNG ATAU TIDAK LANGSUNG DENGAN YANG HIDUP MAUPUN YANG TELAH MENINGGAL.
SEMUA GAMBAR ATAS NAMA MAMACHIA ADALAH HAK MILIK PERSENDIRIAN TIDAK BOLEH DICOPY

Isnin, 6 Jun 2011

RUPAPUN MACAM BABI.

sekadar gambar hiasan dari Goog..

kasut cantik sapalahh takk berkenankann.., Tan pun berkenan juga, hei!! berkenan betul lihat warna dan bentuknya, harganya bole tahan juga, sesuai betul dengan orang2 muda, kalau tan yang sudah tua pakai nanti ada yang mencemu pulaaa. alah!!! tak perlulah nak dengar kata orang lain..yang penting kata pakar kecantikan "semua wanita berhak memilih untuk cantik dan kelihatan cantik"
Tan setuju sangat kenyataan tu..korang pula jangan segan2 untuk kelihatan cantik.
tapi untuk cantik kena hati2 juga. sebab sekarang banyak prodak diperbuat 
dari bahan yang tidak halal, bukan saja kosmetik tapi prodak kulit terutama kasut.


"Tan baru tahu jugaaa niiii.."
apa lagi Tan terus selongkar almari kasut, sibaek tak ada..legaaa, tak tau pula kasut Tan sebelum niii..

"rupanya ada kasut yang diperbuat dari kulit babi"

"Babi!!!!,"


selalunya kita dengar," babi kau!!!" ,"gila babi!!!" bahasa kasar .
tapi memang patutpun,ialah babi yang bulat gemuk tu, 
dengan hidung muncung kedepan dan ekor pandak..hodoh betul
 kita orang islam haram nak pegang..jadi macam mana nak tau rupa kulit babi tu, 
kalau haram dipegang?. jangan risau ini ada gambaran diberi oleh JAKIM.
kalau sudah tau ada kulit babi kenalah pakai tisu atau sarung tangan masa nak belek kasut takut benda jada tu. hai!! jadi susah pula nak beli kasutkan?..sebelum ni main pegang saja siap sapu2 lagi iyalah kasut cantik... Apa2 pun kalau ada yg ternampak kulit tiga titik bersusun rapat cam ni, sahlah ia diperbuat dari kulit babi.

biasanya dijual dengan harga yang murah berbanding kasut kulit lain, lembut dan selesa dipakai. kulit ni biasanya diletak bahagia dalam sesuatu prodak... aeee!!...tersembunyi camana nak nampakkan?

yang berjenama pun ada, contohnya sandal polo ni...kalau nampak dari luar cam ok jaaa..tapi kat dalam...kulit kinzir 


kasut wanita ni lagi jelas, nampak kemerah2an laagii...kulit sunyuk.

bukan sahaja ada pada kasut orang dewasa, juga pada kasut kanak-kanak...kulit babi


juga pada handphone cover dan beg tangan wanita, entah apa lagiii passtt niii...
pas ni kena hati2 lah, jumpa lagi dengan tan yang gila kasut, 
rasanya kena bertukar pakai kasut getah atau kasut kainlah. lagi baek..
tengok rupa titik tupun mcm babi

kata2 hikmah:
kita kena ambil sesuatu yang nampak menyakitkan sebagai pengajaran bukan sebaliknya.

30 ulasan:

vampire's lovex berkata...

hooo tu la..takut lak nak beli sembarangan,dah la jenis careless..huuu..semua bnda nak guna babi..

rara pinkmafia berkata...

eeeuuuwww kalau yg mcm tu mmg guna kulit baaaa ye kak?

cantekk berkata...

alamak.....
kalau kita tak prasan yg kita pegang tu kasut dpd kulit babi tu caner..
kna samak tak?
kalau tgn kita kering, kasut tu kering...pon kn samak ea,,
aisehh

Nurr Kasih berkata...

akhir zaman ni..haish..byk btl agenda2 kufar nak melemahkan org islam. kita sbg umat islam ni kena selalu berhati2..

Alin Marlini berkata...

Alin penah terpgg kasut kulit babi..dahlah murah..cantik plak..mana tak juling bijik mata..dan yg paling menyakitkan hati yg plg dalam..ade ke ptt tulis kasut kulit babi tu sekecik alam..mana orang tak juling...moral of the story..jika terlihat kasut yg bling2..sila bawak beristifar dulu :)

AmyZana berkata...

hmm....beli sandal ajelah..hehe. sng sikit sbb kulit keras ;D

CintaZulaikha berkata...

sebab tu bila nak pilih kasut, mmg la kena belek2 tanda tu dulu, mana tau ter... tak pasai2 kena samak plak. da 1 keje....huhu

aNiM berkata...

good info.
kena hati-hati lepasni nak beli kasut.
raya dah dekat lagi la orang gila-gila cari kasut baru.jangan terbeli kasut kulit babi sudah la.
Na'uzubillah..


jom join ga saya.due 10jun

http://luvnabilndamia.blogspot.com/2011/06/2nd-giveaway-by-anim.html

tq

Zue AnnaLeeya berkata...

tenkiu sharing info nih...
haishhhh... mcm2 skrg nih...
kdg2 tuh kita pon tak prasan kulit babi kan???
lenkali kena lebih hati2... huhu...

アヌム ちゃん berkata...

eiii gelinyaa kasut kulit babi..isk2..teruk betol diorang ni buat cm nh..ish2

merahitujambu berkata...

bahayanyaa....menakutkan jee kalau x th kan

redzwanie redzmann berkata...

skrg nie mcm2 cara dorang buat utk org islam sesat...
nie guna fesyen plak...aduyaii

sha a.s berkata...

yup...bab memilih, mmg Sha akan jd teliti...takot terkena....

Mamachia berkata...

Vampire's -iya kan napa lah dorang ni cam tak ada kulit binatang lain..napa lah guna kulit babiii.hehheee.

Mamachia berkata...

rara-iya sis tapi kita pun nak juga pakai kasut cam tu, tapi bukan dari kulit haram tukan..rasanya cam semua jenis kasut kot, tak tauuu pula kak.

Mamachia berkata...

cantekk-kak pun muskil kena tanya yang pakar tuuu..
tapi rasanya elok juga di samak lebih yakinkan..

Mamachia berkata...

kita pun jadi ragu, bukan saja peda kasut babi tu.juga apa nak buat bila sdh terpakai kasut babi ni..
manalah pakar agama kita niii..

Mamachia berkata...

Nurr Kasih-tulah bahkan, nama ja negara islam tapi berlaluasa benda2 haram...

Mamachia berkata...

Alin Marlini-hihiiii... Alin itulah bah kita popuan ni senang kena GODA dgn bling2 ni,apa lagi bila murah sudah tu cantik pula..bukan saja julingg.. kalau bole nak diborong..

Mamachia berkata...

AmyZana- hehhe iya kan sis biar keras yang penting bukan kulit alah tu...kak pun suka lagi pakai sandal getah lembut dan selesa :D

Mamachia berkata...

CintaZulaikah-kalau kat sana ok juga, dekat sabah ni belum ada lagi kak tengok dibubuh tanda..HARAM KULIT BABI. patutnya kasut cam gini kena asingkan jauh dri kasut lain..

iya sis sudahlah kena kerja menyamak, hilang duit lagi.

Mamachia berkata...

aNim-iya tau2 sudah nak rayakan, cam cepat masa berlalu...betul tu anim jangan terpengaru dengan SALE RAYA sampai terbali kasut kulit babi pula.

jangan saja raya ni. kena berkasut trompah pula hehhe

Mamachia berkata...

ZueAnnaLeeya-sama2 sis kongsi apa yg ditau..
iya tak perasankan Zue?. tan sendiripun baru tau..jadi barulah berhati2..

Mamachia berkata...

arigato-iyakan teruk betul dorang niii...bagi maklulah
pada kita berhati2 ni tak, bila ditangkap JAKIM banyak pula alasan..

Mamachia berkata...

merahitujambu-menakutkan, kalau bola bagi taulah kat kawan2 iya sis..jangan sampai terbeli dan terpakai kasut babi pula..

Hanny Esandra berkata...

ayooo.. kulit babi!! mmg dah lama saya tau kak.. yang banyak selalu kat times square.. situkan byk jual kasut murah2.. kena hati2..

tapi ada kwn ckp pulak, tu bukan kulit babi, tp kesan printing.. haih.. taktau mana betul..

Mamachia berkata...

redzwanie-pelbagai cara nak jatuhkan akidah kitakan sis..tu sebabnya kita kena berhati2 dan saling memberitahu..

Mamachia berkata...

sha a.s-hehheee bagus juga tuu.. bole selamat duit hehe..

Salhah Suhot berkata...

pembetulan.kita BUKAN HARAM PEGANG khinzir TAPI HARAM MAKAN khinzir. kalau terpegang tu..samak la. yes.next time hati2 beli barang kulit. brand polo punya kulit memang ada kulit khinzir. dah tertaw long time ago, sejak tau macam mana nak mengenal pasti tanda titik 3 dekat2 tu.

*Miss Syahnia* berkata...

skang suma bnda kene
bhati2 kan n harus wajib
tahu dari mana sumber
pmbuatannya..

kita sbgai pngguna mmg
pantang nmpak herga murah
^__^*