Mereka dah jadi sahabatku,anda bila lagi?

SEMUA N3 YANG SAYA TULIS TIDAK ADA BERKAITAN LANGSUNG ATAU TIDAK LANGSUNG DENGAN YANG HIDUP MAUPUN YANG TELAH MENINGGAL.
SEMUA GAMBAR ATAS NAMA MAMACHIA ADALAH HAK MILIK PERSENDIRIAN TIDAK BOLEH DICOPY

Khamis, 19 Mei 2011

TAK ADA ALASAN UNTUK BERTAUBAT.


di hari yang mulia ini, hari jumaat. kadang kita tersedar seketikaa... iya seketika, 
dan kembali leka itulah yang tan rasa. Adakah hidup seharian kita disajikan
 dengan pelbagai kenikmatan dunia, buat kita leka? dan tiba2 ada yang menyedarkannn
 kita jadi insaf untuk sekian kalinya dan berniat nak bertaubat,
 tapiiii kembali leka lagi dengan iktiviti seharian. 
sampai bilakah ini berlaku? sedar dan leka lagi.
apakah sampai kita:
                    -tak ada kekuatan sebab sudah tua.
-tak larat sebab jatuh sakit.
-tak mampu sebab miskin.
-tak ada masa sebab sibuk.
-takkan ada alasan lagi saat nyawamu dihujung kerongkongan.
 

11 ulasan:

sha a.s berkata...

tu la manusia kn kak...sekejap je insaf, lepas tu lupe, leka, lalai...da jd mcm², insaf balik...hurmm...

dwaty berkata...

manusia... manusia... manusia... sentiasa alpa dan leka...

rara pinkmafia berkata...

betul tu kak...

tu sbb ada lagu,DEMI MASA MANUSIA ITU KERUGIAN.

cik aisha berkata...

manusia sentiasa mencari alasan...:(

Mamachia berkata...

sha a.s-iya sis putaran hidup...mungkin tu sbbnya diciptakan iblis dan malaikatkan.

Mamachia berkata...

dwaty-heheee manusia kan sis, sentiasa ingat dan lupa lagi heiiii..

Mamachia berkata...

rara pinkmafia-bagus ada juga lagu DEMI MASA MANUSIA ITU KERUGIAN kan sis rara, bole juga mengingatkan kitakan..sambil2 nyanyi sambil menghayati maksudnya.

Mamachia berkata...

cik aisha-kak pun selalu juga cari alasan heiii..tak habis2 dgn alasan kadang tak bernas juga...beginilah lemahnya kita manusiakan sis..alasan lagi hehehe

Mamachia berkata...

begitu kuatnya iblis mempengarui manusia, terkadang kita perlu ada sahabat dan keluarga yang selalu saling mengingakan..

アヌム ちゃん berkata...

nice entri..kdg2 leka dgn dunia..

Mamachia berkata...

arigato dan tkasih saling mengingatkan untuk kita semua,kak pun gitu selalu leka dan lalai.