Mereka dah jadi sahabatku,anda bila lagi?

SEMUA N3 YANG SAYA TULIS TIDAK ADA BERKAITAN LANGSUNG ATAU TIDAK LANGSUNG DENGAN YANG HIDUP MAUPUN YANG TELAH MENINGGAL.
SEMUA GAMBAR ATAS NAMA MAMACHIA ADALAH HAK MILIK PERSENDIRIAN TIDAK BOLEH DICOPY

Rabu, 4 Mei 2011

PENGALAMAN MANIS JADI FOTOGRAFI.





(ini bukan pic saya, ambil dari GOGDS Photography, cantik2 pic dia)

cantik2 kan unduk ngadau tahun 2010. pemenagnya tu.. no 3
tahun ni wakil daerah manalah menang iya. kena tunggu 
pesta menuai ujung bulan mei ni.
yang aku suka tenguk ialah baju2 ratu itu, unik kan baju tu
 mewakili sukukaum yang terdapat di sabah.

Fotografi ambil gambar bukan setakat gambar 
kawin saja, juga acara lain..lama juga aku tinggalkan
 ambil gambar2 ni, sebelum ni kalau ada acara2 
politik atau perayaan pasti c hubby pegi 
ambil bersama rakan photok lain,
 jadi aku ni mak sibuk
 kadang ikut juga..

best tau... bole jumpa pelbagai ragam orang,
 datuk2 dan datin2 ada juga aku kenal, ialah mak2 datin 
ni suka juga ambil gambar, siap posing2 lagi dorang suka bergambar kalau yang ambil gambar orang perempuan katanya tak malu bole posing apa saja.
aku pula suka juga gambar dorang dengan fesyen baju 
dorang yang cantik( sekadar nak ambil contoh
 fesyen baju dorang hehhe) sempat juga..

tapi yang paling aku suka ialah bila ambil 
gambar ini kita bole keluar masuk bilik yang dikawal
oleh pengawal peribadi. kalau kat dewan masa ucapan datuk
 or menteri tu kita bole naik pentas ambil gambar dorang,
kita jadi perhatian juga tau..hheheeh..rindu pula 
aku nak ambil gambar, kawan2
 bertanya sudah hheii!!!

malam ni ada acara
Malam Gala Puspanita bagi memilih wakil ratu Unduk Ngadau Kaamatan
ruginya tak pergi, jumpa kawan2 yang glamor2..tak dapat nak pergi.. 
c hubby aku yang pergi sama kawan2 photoknya. best!!
 katanya ramai orang, baju blink2, dengan tema lagi.
 eiii jeless aku..alamatnya nampak gambar sajalah.
 anti aku uplod pic sapalah agaknya
 wakil2 yang terpilih tu iya? 


6 ulasan:

Sasa Al-Sharif berkata...

aku suka fotografi. tapi kurang nafsu ambik gmbr posing2 atau modeling. tp suka tgk jgk. mgkn sbb lebih suka nature & ingin foto bercerita byk kisah

Mamachia berkata...

Sasa-suami aku mcm awak jug suka ambil landscap, aku saja yang suka model2 ni, tapi kalau berbayar dia ambil juga, lagipun katanya untuk cari ramai kawan.hhehe.

iya yang nature walau susah dapat tapi ia x berlakon mcm model2 ni kan sasa..

sha a.s berkata...

bestnye kn dpt peluang cmni....

yg menang tu mmg cantik la...muka asli

♥MiZz-siHa♥ berkata...

best dpt p tmpt mcm tu kan..dpt tgk mcm2 fesyen baju mak2 datin tu..

Mamachia berkata...

sha a.s-cantikan,kulit2 dorang tu putih2 gebu..pakai baju itam lagi nampak putih...

Mamachia berkata...

MiZz-siHa-iya sis, kak ni suka berkawan dengan semua orang.x kira pangkat..dngan mak2 datin ni kempunan sja tenguk baju2 dorng mahal2 hehhe.